Wycieczka do Krakowa i Wieliczki

Dnia 09.09.2020 r. o godz. 7.30 wyjechaliśmy z Opola do Wieliczki. O godz. 12.50 byliśmy na miejscu i zeszliśmy do kopalni, aby z przewodnikiem pokonać wyznaczoną trasę. Po zwiedzaniu udaliśmy się do tężni solankowej na odpoczynek. O 16.00 dojechaliśmy do Łagiewnik do ośrodka „Promień”. Po kolacji chętni udali się do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego. Drugiego dnia, po śniadaniu, wyruszyliśmy z przewodnikiem zwiedzać Kraków, zwiedziliśmy rynek, Sukiennice, Bramę Floriańską, Kościół Mariacki po czym dotarliśmy na Wawel. Tam zwiedziliśmy komnaty królewskie, a następnie udaliśmy się do katedry obejrzeć Dzwon Zygmunta, krypty królów oraz zasłużonych. Trzeciego dnia po śniadaniu udaliśmy się na Kopiec Kościuszki. Zwiedziliśmy tam muzeum, obejrzeliśmy figury woskowe oraz podziwialiśmy panoramę Krakowa. Następnie udaliśmy się do żydowskiej części dzielnicy Kazimierz, gdzie podziwialiśmy 4 synagogi. Po zwiedzaniu spędziliśmy czas wolny w kawiarniach i na zakupach pamiątek. Następnie wzdłuż Wisły przeszliśmy spacerem pod pomnik Smoka Wawelskiego, a później na obiad do restauracji Smocza Jama. O godz.15.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Opola. Wycieczka była bardzo udana, pogoda dopisała. Pani przewodnik przekazała nam ogromną wiedzę na temat Krakowa i jego zabytków intensywnie organizując czas podczas zwiedzania.