Wycieczka w Bieszczady

Dnia 27.09. 2020 grupa 51 Członków naszego Koła i ich opiekunów o godz. 7.00 wyjechała z Opola do Bieszczad. W drodze zatrzymaliśmy się w McDonalds’ie na godzinną przerwę na kawę i lody. O godzinie 14.30 przyjechaliśmy na bazę noclegową do Polańczyka do ośrodka „Crystal”. Po odpoczynku i rozlokowaniu w pokojach udaliśmy się na obiadokolację, po której chętni wybrali się na spacer nad Solinę. Drugiego dnia po śniadaniu z Panią przewodnik, Marią Michnik, pojechaliśmy do przystani w Solinie, skąd o godzinie 10.00 wyruszyliśmy w dwugodzinny rejs statkiem po zalewie z pięknymi opowieściami kapitana. Następnie udaliśmy się do Myczkowców, aby obejrzeć park miniatur i ogród biblijny. Później pojechaliśmy na godzinną przerwę do Leska na kawę i lody do cukierni „Słodka Chmurka”. Następnie zwiedziliśmy Zamek Kmitów w Lesku, synagogę i kościół. O godzinie 17.00 wróciliśmy na obiadokolację, po której o godzinie 19.00 odbyła się biesiada przy muzyce w restauracji „Crystal”.

Trzeciego dnia udaliśmy się do Cisnej do słynnej karczmy „Siekierezada”, gdzie obejrzeliśmy galerię obrazów miejscowych artystów. Następnie pojechaliśmy na Przełęcz Wyżną, skąd podziwialiśmy piękną panoramę Bieszczad. Kolejnym przystankiem była zagroda pokazowa Żubrów w Mucznem. Potem udaliśmy się do Ustrzyk Dolnych do Muzeum Bieszczadzkiego. Po zwiedzaniu zrobiliśmy godziną przerwę na kawę i zakup pamiątek. O godzinie 17.00 wróciliśmy na bazę noclegową.

Czwartego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Majdanu, skąd wyruszyliśmy na dwugodzinna przejażdżkę Bieszczadzką Kolejką Leśną. Niestety, zaczęło padać i po przejażdżce udaliśmy się do Cisnej do karczmy „Siekierezada” na godzinną przerwę na kawę. Następnie pojechaliśmy do Komańczy, aby spotkać się z księdzem i zwiedzić piękną cerkiew grekokatolicką. O godzinie 17.00 wróciliśmy na bazę noclegową na obiadokolację.

Piątego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Opola. Po drodze zwiedziliśmy muzeum Bojków i Łemków w Myczkowie. Następnie udaliśmy się do Sanoka, gdzie na godzinę 13.00 mieliśmy zamówiony obiad w restauracji „Pychotka”.

O godzinie 14.00 wyruszyliśmy w stronę Opola. Na trasie zatrzymaliśmy się w McDonalds’ie na kawę i lody. Do Opola wróciliśmy o godzinie 20.00. Wycieczka była bardzo udana. Przez 5 dni podziwialiśmy piękno gór, połonin i zalewu solińskiego. Uczestnicy byli bardzo zadowoleni z naszego kierowcy Pana Łukasza Madziara, który bardzo sprawnie prowadził autokar i bardzo dobrze spisał się na bieszczadzkich drogach.