Wycieczka Członków Koła PZN Opole Miasto po Podkarpaciu – 04-08.06.2018 r.

W dniach 4.06 do 08.06.2018r. grupa 42. Członków Koła PZN Opole Miasto wzięła udział w wycieczce po Podkarpaciu. Bazę noclegową mieliśmy w Hotelu Impresja w Krasiczynie. W czasie trwania wycieczki autokarowej zwiedziliśmy Zamek i wozownię w Łańcucie. W kolejnym dniu zwiedzaliśmy Przemyśl: Muzeum Dzwonów i Fajek, Dworzec Kolejowy, a z tarasu widokowego oglądaliśmy panoramę całego Przemyśla. Spacerowaliśmy po Rynku, gdzie znajduje się pomnik Dobrego Wojaka Szwejka. Zwiedzaliśmy też miejsca kultu religijnego archikatedrę rzymsko-katolicką i archikatedrę greko-katolicką oraz Zamek Kazimierzowski, następnie pojechaliśmy zwiedzać forty Twierdzy Przemyśl.
Kolejnym miejscem zwiedzanym przez naszą wycieczkę było Arboretum w Bolestraszycach i Sanktuarium Maryjne w Kalwarii Pacławskiej zwane Jasną Górą Podkarpacia.
W następnym dniu zwiedzaliśmy Jarosław i jego zabytki: cerkiew greko-katolicką, Kolegiatę Bożego Ciała i piękny Kościół o.o. Dominikanów. Na naszej wycieczkowej trasie był też Leżajsk, gdzie zwiedziliśmy Bazylikę, w której dał mini koncert uczestnik naszej wycieczki Marek Mielnik, organista z Opola.
W ostatnim dniu wycieczki zwiedzaliśmy perłę Podkarpacia Zamek w Krasiczynie. Zadowoleni z naszej wędrówki po kolejnym przepięknym zakątku naszego kraju wróciliśmy do Opola.