Wycieczka Członków Koła PZN Opole Powiat do Gdańska

W dniu 18.06.2018 grupa 49 Członków i opiekunów wyjechała z Opola do Gdańska o godzinie 6.30. Na trasie zatrzymaliśmy się w McDonald’s na kawie i lodach. O godzinie 14.00 spotkaliśmy się z przewodnikiem i zwiedziliśmy Katedrę Oliwską oraz wysłuchaliśmy koncertu organowego. Następnie obejrzeliśmy pałac i park w Oliwie i udaliśmy na bazę noclegową do Sobieszewa do Ośrodka Bałtyk. O godzinie 18.00 zjedliśmy obiad i poszliśmy na spacer nad morze. Drugiego dnia po śniadaniu, o godzinie 8.30, pojechaliśmy do Gdańska, aby zwiedzić Centrum Solidarności, następnie przeszliśmy przez Rynek w Gdańsku, obejrzeliśmy dwór Artusa, Pomnik Neptuna i Katedrę Mariacką. Po godzinnym czasie wolnym o godzinie 14.00 wyruszyliśmy w rejs po Motławie galeonem „Lew” do Westerplatte i z powrotem. Na godzinę 17.00 udaliśmy się na obiadokolację, a następnie wyruszyliśmy na plażę. Trzeciego dnia po śniadaniu, o godzinie 8.30, udaliśmy się do Gdańska, gdzie zwiedziliśmy Żuraw, a następnie promem przepłynęliśmy do Muzeum Morskiego, gdzie oglądaliśmy rozwój żeglugi morskiej i zwiedziliśmy statek „Sołdek”. Na godzinę 12.00 pojechaliśmy do Opery Leśnej, a następnie na Sopockie Molo z czasem wolnym w Sopocie. O godzinie 17.00 zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się na plażę. Czwartego dnia o godzinie 8.30 wyjechaliśmy do Gdyni , gdzie zwiedziliśmy Muzeum Marynarki Wojennej, obejrzeliśmy tam sprzęt wojskowy z czasów II Wojny Światowej. Następnie zwiedziliśmy Okręt Dar Pomorza i po godzinnym czasie wolnym o godzinie 14.00 zebraliśmy się, aby zwiedzić Akwarium Morskie z egzotycznymi rybami, gadami, płazami i innym zwierzętami morskimi. O godzinie 17.00 zjedliśmy obiadokolację, po której większość udała się nad morze. Piątego dnia po śniadaniu o godz. 8.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną, zatrzymaliśmy się w Licheniu aby zwiedzić piękną Bazylikę i zjeść smaczny obiad wraz z deserem. Po drodze zatrzymaliśmy się w MacDonald’s na kawie i o godzinie 18.30 dojechaliśmy do Opola. Wycieczka była bardzo udana, pogoda dopisała, uczestnicy byli bardzo zadowoleni.