Członkowie Koła PZN Kędzierzyn-Koźle na wycieczce we Wrocławiu

Po raz drugi w tym roku wybraliśmy się do Wrocławia w sobotę – 17 marca.
Celem wycieczki była wizyta w Dolnośląskim Specjalistycznym  Ośrodku Szkolno-Wychowawczym  nr 13 dla Niewidomych i Słabowidzących im. M. Grzegorzewskiej.
Na stacji kolejowej czekał na nas pan Andrzej Karpiński, nauczyciel tej szkoły. Razem z nim udaliśmy się autobusem do ośrodka. Pan Andrzej był naszym przewodnikiem po szkole. Zorganizowaliśmy ten wyjazd na prośbę rodziców naszych podopiecznych, by mogli zapoznać się ze szkołą, poznać kierunki kształcenia,  zobaczyć warunki w jakich przebywają dzieci i młodzież. To był pierwszy powód tej wizyty. Drugim była chęć porównania przez byłych uczniów wrocławskiej szkoły z ulicy Kasztanowej, z tą obecną, nowoczesną. Wybudowana z rozmachem i z myślą o  uczniach niepełnosprawnych, aby mieli doskonałe warunki do kształcenia i mogli wszechstronnie  się rozwijać. Trzeci powód to ciekawość tych, którzy nie chodzili do szkoły specjalnie przygotowanej dla niewidomych i słabowidzących. Zwiedziliśmy po kolei szkołę podstawową, gimnazjum, zawodową i technikum masażu. Potem był internat, siłownia, basen, na końcu stołówka, gdzie spożyliśmy obiad. Wszyscy byli pod wrażeniem szkoły, jej wielkości, wyposażenia i możliwości jakie stwarza uczniom do ich kształcenia i rozwoju. Po wizycie w szkole, udaliśmy się do Muzeum Pana Tadeusza  Zakładu Narodowego im. Ossolińskich. Znajduje się w centrum Wrocławia, w Kamienicy pod Złotym Słońcem. Mieliśmy nie dużo czasu, więc tylko  jedną wystawę obejrzeliśmy, dotyczącą rękopisu „Pana Tadeusza”. Przeprowadził nas po niej elektroniczny przewodnik. To nowoczesne muzeum, multimedialne, ciekawe i warto poświęcić czas, by je dokładnie zwiedzić. Polecamy.