Wycieczka Członków Koła PZN Opole Powiat do Torunia i okolic

Dnia 04.07.2017 r. o godzinie 6.30 grupa 47 członków i opiekunów wyruszyła autokarem z Opola do Torunia. O godzinie 14.00 spotkaliśmy się z panią przewodnik, Katarzyną Tomaszewską, zwiedziliśmy Stary Rynek, Pomnik Mikołaja Kopernika oraz Kościół Świętej Katarzyny, gdzie pochowano szczątki Księżnej Anny Wazówny, Piernikową Aleję Gwiazd, Krzywą Wieżę oraz spacerowaliśmy po Bulwarze Filadelfijskim. O godzinie 17.00 pojechaliśmy do Ciechocinka na bazę noclegową i obiadokolację. Wieczorem wszyscy wyruszyli zwiedzać Ciechocinek. Drugiego dnia, po śniadaniu, pojechaliśmy do Torunia, aby zwiedzić Ratusz, Muzeum Orientu, a następnie płynęliśmy statkiem po Wiśle z panią przewodnik, Anną Olszewską. Po godzinnej przerwie na kawę i lody i zakupie toruńskich pierników zwiedziliśmy Dom Kopernika i ruiny Zamku Krzyżackiego. Na obiadokolację wróciliśmy do Ciechocinka, gdzie wieczorem udaliśmy się do parku zdrojowego podziwiać piękne iluminacje fontann. Trzeciego dnia, po śniadaniu, pojechaliśmy do Golubia Dobrzynia zabierając po drodze panią przewodnik, Annę Olszewską. Zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki i kościół gotycki. Po godzinnej przerwie w rynku w Golubiu udaliśmy się do Szafarni, aby wysłuchać opowieści i koncertu utworów Fryderyka Chopina. Po obiadokolacji uczestnicy udali się do tężni. Wieczorem chętni bawili się w restauracji „Zdrojowa”. Czwartego dnia pojechaliśmy do Kruszwicy, gdzie z panią przewodnik, Barbarą Janowska udaliśmy się do kolegiaty romańskiej z XII wieku, następnie weszliśmy na Mysią Wieżę, skąd rozpościerał się piękny widok nad Jezioro Gopło i okolicę. Zwiedziliśmy pozostałości po zamku warownym z mostem zwodzonym oraz podziemia, po czym udaliśmy się na statek i odbyliśmy piękny rejs po jeziorze. O godzinie 13.00 zjedliśmy obiad w Karczmie Kołodzieja i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Opola. Po drodze zatrzymaliśmy się w McDonaldzie na lody i kawę. W Opolu byliśmy około 19.30. W czasie wycieczki pogoda dopisała, jedynie drugiego dnia do południa padał deszcz. Mimo to wszystkim wycieczka bardzo się podobała.