Wycieczka do Szczawnicy i okolic

Dnia 3 sierpnia o godzinie 9.30 grupa 29 Członków naszego Koła i opiekunów wyjechała z Opola do Szczawnicy autokarem. Po drodze za Katowicami zatrzymaliśmy się na kawie i lodach w McDonaldzie. O godzinie 15.00 byliśmy w ośrodku „Majerczakówka” i rozlokowaliśmy się w pokojach. O godzinie 16.00 zjedliśmy obiad, a portem wybraliśmy się na spacer. Drugiego dnia spacerem przez park dotarliśmy do Placu Dietla aby napić się wody źródlanej o różnych właściwościach zdrowotnych. Kto miał ochotę kolejką pojechał nad wodospad Zaskalnik, gdzie podziwialiśmy krajobrazy i moczyliśmy nogi. Wieczorem spotkaliśmy się na wspólnej biesiadzie. Trzeciego dnia każdy indywidualnie zwiedzał Szczawnicę, a wieczorem poszliśmy wysłuchać koncertu góralskiego w restauracji Przystań Flisacka. Czwartego dnia wszyscy wyjechaliśmy na spływ Dunajcem. Spędziliśmy 4 godziny na trasie podziwiając piękne widoki. Wieczorem mieliśmy ognisko z pieczeniem kiełbasek. Śpiewaliśmy pieśni biesiadne polskie i ukraińskie. W piątek pojechaliśmy kolejką na Palenicę a następnie poszliśmy nad rzekę Grajcarek – kto chciał spacerował promenadą lub opalał się i kąpał w Grajcarku. W sobotę wyruszyliśmy meleksem przez Jaworki na Biała Wodę i po drodze podziwialiśmy przepiękne krajobrazy. Następnie posililiśmy się oscypkami, ogórkami, chlebem ze smalcem. Po południu w niedzielę spędziliśmy czas na opalaniu, kąpieli w Grajcarku oraz spacerach, a kto miał ochotę, to wybrał się na mszę do kościoła. W poniedziałek o godzinie 8.30 wyruszyliśmy autokarem do Krakowa, a następnie pociągiem do Opola. Około godziny 14.30 wszyscy rozjechali się do swoich domów.