Wycieczka Członków Koła PZN Kędzierzyn-Koźle do Brzegu i Małujowic

W sobotę 15 czerwca br. nasi członkowie wybrali się na wycieczkę do Brzegu. Jest to kolejne miasto naszego województwa, które chcieliśmy poznać ze względu na jego zabytki. Przyjechaliśmy do Brzegu pociągiem. Na dworcu kolejowym czekał na nas pan Tadeusz Jurek, przewodnik turystyczny i od tego miejsca zaczęliśmy zwiedzanie miasta. Ze stacji kolejowej udaliśmy do Zamku Piastów Śląskich. Droga do Zamku prowadzi przez piękny park. Mogliśmy podziwiać piękne, stare drzewa, między innymi: platany, dęby, cisy, a lipową aleją dotarliśmy do bramy zamkowej, na fasadzie której znajdują się 24 popiersia władców piastowskich i książąt śląskich. Renesansowy Zamek zbudowany przez włoskich architektów, składa się z trzech budynków z krużgankami okalającymi dziedziniec, potocznie zwany „Śląskim Wawelem”. Wysłuchaliśmy historii zamku, zobaczyliśmy, a także mogliśmy dotknąć niektórych eksponatów. Potem udaliśmy się do kościoła pw. Św. Jadwigi przy zespole Zamku Piastów śląskich. Następnie zobaczyliśmy kościół pw. Św. Krzyża. Trochę zmęczeni, bo zaczął dawać się we znaki upał, udaliśmy się na obiad. Kolejnymi obiektami, które zobaczyliśmy były: renesansowy Ratusz, gotycki kościół pw. Św. Mikołaja i Rynek z kamieniczkami. To nie był koniec wycieczki, bo autobusem udaliśmy się do wsi Małujowice, by tam zwiedzić śląską „Sykstynę –  kościół pw. Św. Jakuba Apostoła słynący z fresków. Można tam poznać Biblię poprzez rysunki. Z Małujowic autobus przywiózł nas na stację kolejową, tam podziękowaliśmy naszemu przewodnikowi za oprowadzenie i wróciliśmy do Kędzierzyna.