Sprawozdanie z wycieczki do Sandomierza i okolic – Koła PZN Opole Miasto

W dniach 11-15.09.2017 r. Zarząd Koło PZN Opole Miasto zorganizował wycieczkę do Sandomierz i okolic tego pięknego miasta. Po przyjeździe do Sandomierza zostaliśmy zakwaterowani w hotelu „Turysta”. Jest to nowy obiekt PTTK Sandomierz. Zwiedzanie Sandomierz rozpoczęliśmy od spaceru po Rynku i uliczkach tego miasta. Zwiedziliśmy kościół św. Jakuba i Katedrę. Kolejnym pięknym miejscem, zwiedzanym przez naszą wycieczkę, był  Zamek w Baranowie Sandomierskim, wrażenie robi jego wielkość i wyposażenie. Pojechaliśmy do Ujazdu, gdzie zwiedziliśmy ruiny zamku Krzyżtopór. Na trasie naszej wycieczki byliśmy w Klimontowie i Opatowie i tam zwiedziliśmy piękne zabytki sztuki sakralnej czyli kolegiaty. Wrażenie na nas zrobił dworek w Śmiłowie, który został doprowadzony do pełnej świetności przez prywatnych właścicieli, jest to kolejna „perełka” na trasie naszej wycieczki. Ze Śmiłowa pojechaliśmy zwiedzać Fabrykę Porcelany w Ćmielowie. Wyroby z tej manufaktury eksportowane są na cały świat. Z Ćmielowa pojechaliśmy do Krzemionek Opatowskich, gdzie znajduje się neolityczna kopalnia krzemienia pasiastego. Kolejne miejsca, w których byliśmy, to Kazimierz Dolny i Nałęczów. W Kazimierzu atrakcją był rejs po Wiśle, widoki zapierały dech. W Nałęczowie robi wrażenie Park Zdrojowy i Muzeum Bolesława Prusa.
Wycieczka była bardzo ciekawa i znowu poznaliśmy piękny zakątek naszego kraju.