Wycieczka do Łowicza Członków Koła PZN Opole Powiat

Dnia 01.08.2017 o godz.7.00 grupa 45 osób zebrała się na parkingu w Opolu przy ul. 1 Maja aby udać się do Maurzyc do skansenu ziemi łowickiej i z przewodnikiem zwiedzić pięknie zdobione chaty, kościół i inne obiekty. Następnie udaliśmy się do Muzeum w Łowiczu aby podziwiać stroje łowickie i misterne wycinanki. Zatrzymaliśmy się w rynku na kawę i lody aby o godzinie 14.00 spotkać się z przewodnikiem, który oprowadził nas po Starym Rynku oraz jedynym w Polsce Rynku Trójkątnym z niezwykłymi kamieniczkami. Na bazę noclegową dotarliśmy do Domu w Nieborowie – w gospodarstwie agroturystycznym. O godzinie 18.00 zjedliśmy w Białej Damie smaczną obiadokolację, po której wszyscy biesiadowaliśmy nad stawem. Drugiego dnia po śniadaniu o godzinie 8.30 wyjechaliśmy do Sochaczewa aby zwiedzić Muzeum Ziemi Sochaczewskiej i Bitwy nad Bzurą a następnie obejrzeliśmy ciekawe parowozy, wagony i inny tabor kolejowy w Muzeum Kolejki Wąskotorowej. O godzinie 12.00 znaleźliśmy się w Żelazowej Woli aby wraz z przewodnikiem zwiedzić dworek i park otaczający miejsce narodzin Fryderyka Chopina, a następnie obejrzeliśmy film o rodzinie Chopinów. Po godzinnej przerwie na kawę i lody o godzinie 15.00 wyruszyliśmy do Niepokalanowa, gdzie pod przewodnictwem Brata Mariusza zwiedziliśmy celę, muzeum ojca Maksymiliana Kolbego oraz Bazylikę Mniejszą, gdzie Brat Mariusz wygłosił piękne kazanie oraz pomodliliśmy się o zdrowie osób niewidomych z terenu powiatu opolskiego i Opolszczyzny. O godz.18.00 zjedliśmy znów w restauracji Biała Dama smaczny posiłek. Wieczorem o godzinie 19.30 spotkaliśmy się przy ognisku aby upiec kiełbaskę, pośpiewać i poopowiadać dowcipy. Chętni brali udział w konkursie na najlepszą piosenkę i kawał. Zwycięzcy otrzymali nagrody ufundowane przez Zarząd Koła. Trzeciego dnia po śniadaniu i spakowaniu się o godz.10.00 spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadziła nas po rozległym parku założonym przez księżną Helenę Radziwiłłówną w Arkadii oraz po bogato wyposażonym pałacu Radziwiłłów. O godz. 13.00 zjedliśmy obiad w oberży „Złoty Prosiak” następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Opola, w międzyczasie zatrzymaliśmy się w zajeździe na kawę i lody. Do Opola dotarliśmy o godzinie 19.30. Wszyscy uczestnicy zadowoleni mimo ogromnych upałów wrócili do swoich domów.