Sprawozdanie z trzydniowej wycieczki do Lublina i Zamościa Członków Koła PZN Opole Powiat

W dniu 01.08.2016 o godz. 6:30 Członkowie naszego Koła i ich opiekunowie (razem 46 osób) wyruszyli z Opola autokarem w kierunku Lublina. Z godzinną przerwą na kawę i lody oraz śpiewami w autokarze dotarliśmy o godz. 14:00 na zamek lubelski, gdzie spotkaliśmy się z przewodnikiem. Obejrzeliśmy kaplicę z freskami oraz weszliśmy na basztę skąd rozlegała się przepiękna panorama Lublina. Następnie spacerkiem obeszliśmy Rynek Starego Miasta z bramami wjazdowymi, zwiedziliśmy piękną Bazylikę. Na godzinę 18:00 udaliśmy się autokarem do Zamościa do zajazdu „Orzeł”, gdzie rozlokowaliśmy się w pokojach, zjedliśmy obiadokolację, po której większość wymaszerowała do Rynku Zamoyskiego. Drugiego dnia, po śniadaniu, o godz. 9:00 wyruszyliśmy autokarem, aby zwiedzić Kościół na wodzie i pospacerować nad stawami „Echo” w Zwierzyńcu, a następnie w Szczebrzeszynie zwiedziliśmy cerkiew i synagogę, jak również zobaczyliśmy pomniki chrząszczy. Następnie pojechaliśmy do Zamościa by zwiedzić rynek, piękne kamieniczki, katedrę, ratusz i bastion, gdzie śledziliśmy pole bitew z armatami włącznie z wystrzałem. Przewodnik niezwykle ciekawie opowiadał o krainie geograficznej, jaką jest Roztocze jak i o życiu rodziny Zamoyskich oraz rozwoju miast Lubelszczyzny. Po czasie wolnym na posiłek i zakup pamiątek wróciliśmy na 18:00 na obiadokolację, po której znów większość udała się na spacery na Stare Miasto. Trzeciego dnia spakowani po śniadaniu o godzinie 8:30 wyruszyliśmy ponownie do Lublina, żeby zwiedzić Muzeum Wsi Lubelskiej. Panie przewodniczki pięknie opowiadały i oprowadzały po chatach, dworku szlacheckim, cerkwiach, obejściach typu stodoły, pasieki. Na zakończenie bryczki zaprzęgnięte w konie obwoziły nas po uroczym parku. Następnie, w karczmie, o godz. 13:00 zjedliśmy smaczny obiad i o 14:00 udaliśmy się w drogę powrotną. Na trasie zatrzymaliśmy się na kawę i lody. Do Opola dotarliśmy o godz. 21:00, skąd wszyscy rozjechali się do domów. Wycieczka była bardzo interesująca. Pogoda nam dopisała.