Sprawozdanie Zarządu Koła PZN Opole Powiat z wycieczki do Świnoujścia i Szczecina

Dnia 20.06.2016 r. o godz. 6.30 grupa 48 Członków naszego Koła i ich opiekunów wyruszyła z parkingu w Opolu w drogę do Szczecina. Na miejscu byliśmy ok. godz. 15.00. Zabraliśmy przewodnika i z autokaru zwiedzaliśmy miasto.  Do Świnoujścia dotarliśmy na godz. 17.00, gdzie rozpakowaliśmy się w hotelu i zjedliśmy obiadokolację. Następnie wszyscy udali się na plażę. Drugiego dnia spotkaliśmy się z przewodnikiem i zwiedzaliśmy Świnoujście: Kościół Chrystusa Króla, Trójkątny Rynek, Muzeum Rybołówstwa z piękną rafą koralową. Pojechaliśmy także na granicę polsko-niemiecką nad brzegiem morza, gdzie podziwialiśmy wydmy. Następnie przeprawiliśmy się na drugą stronę miasta i zwiedziliśmy Latarnię Morską oraz przeszliśmy musztrę na wesoło w Zabytkowych Fortach Gerharda. Na godzinę 18-tą wróciliśmy na obiadokolację, po której znowu wszyscy wybrali się nad morze. Trzeciego dnia po śniadaniu pojechaliśmy nad piękne Jezioro Turkusowe, a następnie do Skansenu Słowian i Wikingów w Wolinie. W dalszej kolejności udaliśmy się do Międzyzdrojów, aby obejrzeć bardzo ciekawy Park Miniatur Bałtyckich, gdzie znajdują się miniaturowe budowle z państw nadbałtyckich. Od godziny 13.00 do 15.00 mieliśmy czas wolny na deptaku nadmorskim w Międzyzdrojach. Po czasie wolnym zwiedzaliśmy Planetarium i Gabinet Figur Woskowych, a następnie przewodnik oprowadził nas Aleją Gwiazd. O 17.00 zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się nad morze. Czwartego dnia o 7.30 zjedliśmy śniadanie i autokarem przejechaliśmy przeprawą promową do Szczecina. O godz. 11.00 wyruszyliśmy w rejs statkiem po Odrze. Następnie spacerowaliśmy po Szczecinie i obejrzeliśmy Zamek Książąt Pomorskich, katedrę oraz Wały Chrobrego. O godz. 13.30 zjedliśmy smaczny obiad i ruszyliśmy w drogę powrotną do Opola. Na miejscu byliśmy o godz. 22.00. Wycieczka była bardzo ciekawa, uczestnicy zmęczeni, ale zadowoleni wrócili do domów.