Członkowie Koła PZN Kędzierzyn-Koźle na wycieczce w Głogówku i Mosznej

Korzystając z pięknej pogody wybraliśmy się 22 maja br. na wycieczkę do Głogówka i Mosznej. Głogówek, małe miasteczko, ale bogate w zabytki, nazwane Perłami Opolskiej Ziemi. Po Głogówku oprowadzał nas Dyrektor Muzeum Regionalnego i Zamku. Zamek Opperdorfów to początek naszego zwiedzania – potężna budowla, ale szkoda, że tak zniszczona. Obecnie zamek jest powoli odnawiany. Mamy nadzieję, że uda się go odrestaurować całkowicie. Potem były Kościoły Św. Bartłomieja i Św. Franciszka z Domkiem Loretańskim i oczywiście renesansowy Rynek z kamienicami. Dzięki Dyrektorowi Muzeum dowiedzieliśmy się wiele ciekawostek o Głogówku.

Z Głogówka udaliśmy się do Mosznej. Bajkowy zamek z 99 wieżami i 365 pokojami zwiedzaliśmy z przewodniczką. Wysłuchaliśmy ciekawej historii zamku, zobaczyliśmy dostępne do zwiedzania pokoje. Obecnie zamek pełni funkcję hotelu. Także spacerowaliśmy po ogromnym parku, podziwiając pięknie kwitnące azalie i rododendrony. Zamek w Mosznej zaliczany jest do najbardziej pięknych zabytków w Polsce i przyciąga ogromne rzesze  zwiedzających. Sami przekonaliśmy się o tym,  bo oprócz nas były tam niesamowite tłumy.

Zwiedziliśmy piękne miejsca Opolszczyzny przy pięknej pogodzie.