Trzydniowa wycieczka do Zakopanego – 15.-17.06.2015

W dniu 15.06.2015 r. grupa 47 członków i opiekunów Koła PZN Opole Powiat o godz.7.00 wyruszyła do Zakopanego. Ze względu na awarię autokaru dotarliśmy do Białego Dunajca na nocleg. Wszyscy wybrali się na spacer po okolicy, a o godz.17.00 zjedli obiadokolację, po której w dalszym ciągu spacerowali i podziwiali piękno Tatr. Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do Bukowiny Tatrzańskiej do Aquaparku z wodami termalnymi. Tam spędziliśmy 3 godziny, następnie autokar podwiózł nas pod Skocznię  gdzie spotkaliśmy się z przewodnikiem p. Marcinem. Wszyscy kolejką wyjechali na Wielką Krokiew. Po zjeździe dotarliśmy do Parku Tatrzańskiego gdzie przewodnik pięknie opowiedział o roślinności występującej w kolejnych reglach i zwierzynie żyjącej w Tatrach. Od godz. 16.00 do 17.30 wszyscy spędzili czas wolny na Krupówkach. Następnie zjedliśmy obiadokolację po której o godz.19.30 grupa zebrała się w altanie przy ognisku z grillowanymi kiełbaskami, pieczywem i herbatą. Uczestnicy bawili się wesoło przy muzyce, jak również śpiewali pieśni biesiadne. Trzeciego dnia po śniadaniu z bagażami wyruszyliśmy do Zakopanego gdzie zwiedziliśmy Sanktuarium M.B. Fatimskiej oraz ołtarz papieski, Dom do Góry Nogami a następnie pojechaliśmy do Bacówki gdzie przewodnik interesująco opowiedział nam o produkcji oscypków i całej ich historii. Grupa zakupiła ogromne ilości tychże specjałów. Od godz.12.00 do godz. 14.00 wszyscy udali się jeszcze raz na Krupówki aby zrobić zakupy. Na godz. 15.00 dotarliśmy do Nowego Targu na obiad, lody i kawę. O 16.00 wracaliśmy do Opola. Na miejsce dotarliśmy o godz. 20.10. Wszyscy zadowoleni wróciliśmy do swoich domów.