Wycieczka Członków Koła PZN Kędzierzyn-Koźle do Poznania i okolic

W dniach 13-19.07.2021 członkowie naszego Koła wybrali się na 7-dniową wycieczkę do Poznania i okolic. Do Poznania przyjechaliśmy pociągiem. Na dworcu kolejowym czekała na nas przewodniczka i od razu zaczęło się zwiedzanie Muzeum Sztuk Użytkowych i Zamku Królewskiego. Potem pojechaliśmy tramwajem do hotelu KOREL. Tam byliśmy zakwaterowani na czas wycieczki. Drugiego dnia zwiedzaliśmy Rynek, Ostrów Tumski, Katedrę, a wieczorem byliśmy na Termach Maltańskich. Trzeci dzień to wyjazd do Kórnika. Zwiedzanie Zamku, Arboretum, spacer promenadą Wisławy Szymborskiej nad Jeziorem Kórnickim. Czwarty dzień ciąg dalszy zwiedzania Poznania: Palmiarnia, przejazd kolejką Maltanką do ZOO. Piątego dnia udaliśmy się do Gniezna, gdzie zwiedzaliśmy z przewodnikiem Rynek, Katedrę z Zabytkowymi Drzwiami, podziemia. Szóstego dnia spacerowaliśmy po Parku Cytadela poznając historię Poznania i odwiedziliśmy Muzeum Uzbrojenia. Ostatni dzień to część uniwersytecka Poznania. Po południu wróciliśmy do Kędzierzyna-Koźla.