Sprawozdanie z 3-dniowej wycieczki do Kazimierza Dolnego i okolic

Dnia 24.08.2015 r. o godz. 7.00 grupa 48 Członków Koła PZN Opole Powiat wraz z opiekunami wyruszyła z parkingu w Opolu w kierunku Puław, w których ok. godz.13.00 zwiedziliśmy Muzeum Nadwiślańskie, Zamek Czartoryskich oraz park ze świątyniami. O godz.17.00 dotarliśmy do bazy noclegowej, tj. do bursy w centrum Kazimierza Dolnego. Po obiedzie uczestnicy spacerowali nad Wisłą podziwiając piękne widoki. Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy gondolą na drugą stronę Wisły zdążając do Janowca. Na brzegu czekała na nas kolejka, która dowiozła nas pod same ruiny Zamku w Janowcu. Przewodniczka ciekawie opowiadała i oprowadzała nas po zabytkach. Następnie autokarem wróciliśmy do Kazimierza, gdzie od 15.00 do 17.00 był czas wolny na spacery po miasteczku. Po obiadokolacji o godz.19.00 wszyscy zgromadzili się przy grillu, gdzie piekli kiełbaski, śpiewali piosenki biesiadne i opowiadali dowcipy. Trzeciego dnia po śniadaniu o godz. 9.00 przewodniczka oprowadziła nas po rynku Kazimierskim pokazując urokliwe kamieniczki, rynek żydowski, Kościół Farny. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Złotnictwa i udaliśmy się na przystań, aby odbyć godzinny rejs statkiem po Wiśle. O godz. 13.00 autokarem wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zatrzymaliśmy się w miejscowości Modrzejowice na obiad w pięknym zajeździe Folwark Bancer. Ok. godz.17.00 w czasie przerwy uczestnicy mogli zjeść lody i wypić kawę. Do Opola dotarliśmy ok. godz. 21.00. Wycieczka była ciekawa, uczestnicy zadowoleni z interesujących opowieści przewodnika. Pogoda również dopisała, nie licząc deszczu w czasie biesiady przy grillu.